mandag 4. august 2014

beina høyt

I år har vi kun vært tre uker på gården vår. På grunn av den lille tiden vi hadde valgte vi å bare kose oss. Vi bestemte oss for at alt som ble gjort skulle komme som en overraskelse. Vi planla ingenting. Og det var slik det ble. Vi ordnet kun litt med gjerdet nede ved stabburet...

Vi satt i jord noen planter...

Ellers har vi bare hatt beina høyt. I alle fall nesten. Dette bildet må jeg innrømme, illustrerer ikke helt hvordan sommeren på gården har vært. Det riktige ville være å vise bare føtter i gresset, svømmende kropper i vannet, hender som plukker blomster i enga eller gode samtaler med familie og venner på lune sommerkvelder. Men så velger jeg altså å ta bilde den siste dagen da regnet dusket lett og gummistøvlene var på. Tipper dere skjønner. Dette har vært en nydelig, varm og god sommer på gården og vi har bare latet oss og kost oss.

Til forskjell fra i fjor da vi mer eller mindre var her fra mai til slutten av august, har jeg ikke fått med meg hele sommerens blomstring i år. Det kjenner jeg at jeg savnet. Det var så herlig å følge endringene i grøftekant og blomstereng. Så ble det litt midre variasjon i bukettene mine i år, men jeg sender ikke inn en klage for det. Jeg har kost meg jeg og laget mange buketter likevel.

Rett før ferien kjøpte Thomas denne doningen - lyseblå i fargen - og jeg tenkte "jaja". Men jeg innrømmer å ha gledet meg over denne sterke firehjulingen som kan klatre opp de bratte skråningene i lia vår lett som ingenting. Jeg innrømmer også at det har vært moro å kjøre Land Rover på gamle landeveier og på badeturene våre. Så hele familien er fornøyd med innkjøpet og den passer jo litt på tunet vårt her oppe, gjør den ikke?

3 kommentarer:

  1. Så koselig det ser ut til å være på gården deres.
    Jeg har ikke fått være noe på gården min i år på grunn av så mye styr nå i sommer. Men jeg tenker jeg må få meg en tur i høst for å fiske krabber :)

    SvarSlett
  2. Det hørtes ut som en deilig sommer -
    Noen ganger må man rett og slett ha et aldri så lite pusterom :-)
    Og det fine av alt er jo at plassen forsvinner ikke fordi om dere tar et lite avbrekk -
    så plutselig er arbeidslysten tilbake 😄
    Ha en fortsatt fin sommer :-)

    SvarSlett
  3. Denne boken gleder jeg meg sånn til. :) Stjernekoften står på strikkelisten til meg selv og er planlagt sånn innimellom julepresang-strikk. Skjønner godt at du lånte den til intervjuet ditt .:)

    SvarSlett