torsdag 15. januar 2015

improvisert klut

Å skape noe selv i form av strikking, ja, jeg vil påstå at det er som terapi å regne. Når hendene blir rastløse, er strikketøyet godt å ha. I den mest intensive perioden med arbeidet med Kofteboken, hadde jeg rett og slett ikke tid til dette. Jeg savnet det, og derfor er det så deilig å være i gang igjen. Foreløpig med små prosjekter som går fort unna. Jeg har ikke tall på antall kluter og kjøkkenhåndklær jeg har strikket opp i gjennom og nå slo jeg jammen til med enda en.

En liten kjekk improvisert klut. Av økologisk bomull. Perlestrikk. Lyseblå med hvit kant. "Slit den med helsa!" Jeg må komme i gang med et litt større prosjekt, men enn så lenge er det kjekt å rote i garnkurven og lage noe av det jeg har liggende. Så har det altså blitt slike kluter. Blant annet denne i lyseblått. 

Slike småprosjekter imroviserer jeg allid, så ingen klut eller håndkle blir helt like. 

6 kommentarer:

  1. I love the kitchen towel that you knit and sent to me. I think of you each time I see it! Wishing you and your lovely family a wonderful New Year. xoxo Laura

    SvarSlett
  2. Sant ja! Et strikketøy må jeg alltid ha på pinnene! Slike kluter har jeg i "tusenvis", i alle farger! Både jeg og jentene mine bruker de på kjøkkenet hver dag. Ypperlig strikking når en er på tur, i bil og på tog! Gøy å velge farge etter hvilken dag det er. Lykke til med neste prosjekt! Mvh Lisbeth K

    SvarSlett
  3. Det er rigtig godt med små projekter ind i mellem de store. Man trænger ligesom til det ;-)
    (Se min blog i dag - jeg er i gang med et strikket håndklæde.)

    SvarSlett
  4. So nice to have something home-made in your kitchen. The hectic pace of the holidays is past and the weather outside may not be perfect for outdoor projects, but this time of year is the perfect time to gather up some yarn and begin a project. Thanks for sharing a fun project.

    Linda xx

    SvarSlett
  5. Jeg er så glad for at jeg alltid har et håndarbeide på gang.
    Det er avslapping å strikke og hekle.
    Den kluten var vakker og enkel.
    Hos meg er det grytekluter med hjerte som er rekreasjon for meg, og leker med tanken
    om å stille ut på et marked til sommeren, så da er det jo lurt å begynne nå.
    Nyt de små øyeblikkene i hverdagen!

    SvarSlett