fredag 27. mars 2015

god start

Det hender jeg starter dagen med å bake. Det er privilegiet har jeg altså nå som jeg er hjemme med Lille. Jeg har tid, eller jeg tar meg tid, til rolige morgener. Lille får sove til han våkner og vi bruker god tid på kjøkkenet. Ser for meg at det blir andre boller etterhvert, så her er det bare å nyte! Da er det jo en perfekt mulighet til å lage noe godt og fylle huset med duften av nybakt. Ja, allerede ved frokostbordet. Det er litt koselig også, å tusle rundt med forkleet mitt og ikke minst er det fint å bruke noen av de gamle bakebollene. Denne i hvitt og blått er jeg spesielt glad i. Jeg liker de gamle brukstingene. De skal ikke bare stå på hylla for å skape stemning, men de skal være i bruk som navnet tilsier. Og jeg syns rett og slett det blir litt ekstra koselig å bake da. Når jeg bruker de gamle fine tingene. De gir meg rett og slett glede og en god start på dagen.

6 kommentarer:

  1. Nå er det sønnen min på tolv som står på kjøkkenet i selvkomponert kokkeforkle og skaper nybakt-duft i huset rett som det er :). Hjemme var det pappa som tryllet fram nybakt brød. Ligger mye omtanke i alt hjemmelaget. God helg, Pam

    SvarSlett
  2. Elsker den gamle bakebollen min. Den er så tung at den ikke flytter seg når jeg rører og elter. Fantastisk hvordan game ting har egenskaper som nye ting ikke engang tenker på at er en fordel :)

    SvarSlett
  3. My bread is in the oven at the moment and the house smells lovely... and what is there not to love about blue & white? .... :-) ... Have a wonderful weekend.

    SvarSlett
  4. Underbara bilder...alltid lika kul att kika in till dig!
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett
  5. Det er så godt at give de traditioner videre. Når Lille bliver ældre har han venner med hjem, som vil elske det hjemmegjorte brød - og senere vil han bage for jer.
    (Har selv børn som bager for os - og det er skønt - for de finder nye opskrifter at bage efter)

    SvarSlett
  6. For en fantastisk bilder !!! Jeg elsker hjemmelaget brød !!! en vakker helg ønsker angie fra Tyskland

    SvarSlett