onsdag 8. juli 2015

nå er vi her

Tenk at vi kjøpte et gårdstun med et hus uten tak! Et tak er jo det viktigste på et hus. Det hadde akkurat blitt revet av da, så slik hadde det ikke stått lenge, men vi måtte jo hive oss rundt og få lagt på midlertidig tak før vinteren satte inn. Det klarte vi. 

I våres så huset slik ut. Dere som har fulgt med her en stund, vet at vi hadde en sommer for et par år siden da grunnmuren ble plukket ned stein for stein, vasket og satt inn igjen. Nå rett og fin. Tømmerstokker som var ødelagte, ble erstattet av nye. Ikke minst fikk huset ordentlig tak. Et tak som kan stå i stormer og uvær i lang, lang fremtid. Huset er trygt, og nå gjenstår "bare resten" :O) Og nå har vi altså flyttet inn i et leiehus ikke så langt fra gården, for å endelig sette skikkelig i gang! Det står mye jobb foran oss, men viljen og forhåpentligvis også arbeidskreftene, er der, og vi er klar for å gjøre dette beboelig. Det er sprøtt at nå skjer det endelig. Det vi har ventet på og fundert over helt siden 2011 da vi skrev under papirene, og tunet med de tre tømmerbygningene ble våre. Og dere har vært med. Tålmodige må jeg si. "Skal de ikke snart komme i gang med denne gården"? Har tanken slått dere? Hehe. Dere har i alle fall vært trofast reisefølge på hver korte eller lange tur til gards. Og jeg setter pris på det. Og håper vårt prosjekt kan være til inspirasjon om det er andre som går med samme tanker. Jeg vet jo at det er så mange, mange flere enn oss som går med ønsker om å leve et fint liv på landet. Men nå er i alle fall vi her, og jeg tar dere med på reisen videre om dere har lyst å følge med. Huset her kommer til å bli førsteprioritet. Det skal vi nå få på beina, og jeg gleder meg til vi kan kalle det et hjem!

5 kommentarer:

  1. Så bra for dere at dere endelig er kommet på plass der dere vil være, lykke til med restureringa, gøeder mæ til fortsettelsen :=)

    Hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Fantastisk at dere nå er kommet fram til deres drømmeplass,ønsker dere masse lykke til,skal nok følge dere fremover.Ha en riktig god og fin sommer.Hilsen Merete

    SvarSlett
  3. Gledar meg til å følge med framover! Ja, tanken har slått meg, kor lang tid har dei eigentleg tenkt å bruke på dette? Haha, men eg veit jo meget godt at ting tar tid, spesielt når ein skal jobbe med andre ting samtidig, og det skal ein jo som oftast. (Har sjølv nettopp gjort (bortimot) ferdig eit prosjekt som starta i 2009 ;-)) Masse lykke til!!

    SvarSlett
  4. Hei Liv. Det er et nydelig sted dere flytter til (et nydelig sted dere forlater også). Jeg gleder meg til å se fortsettelsen. Og tusen takk for misjonærplanten jeg var så heldig å få avlegger av. Jeg rakk akkurat å få den før jeg dro på ferie til London og nå skal den være med meg på fjellferie. God sommer og lykke til!. Varm sommerhilsen fra Mona

    SvarSlett
  5. Artig å følge med! Blir sikkert " det gode liv" på sikt!!!!

    SvarSlett