mandag 30. mai 2016

visste du at?

Visste du at?

*Sandvik & Samsøe DA er et forlag strikkedesigner Lene Holme Samsøe og jeg opprettet i forbindelse med utgivelsen av koftebøkene.

*Lene og jeg ikke kjente hverandre før vi satte i gang samarbeidet med Kofteboken? (Det skal sies at det har gått superbra ;O)

*Koftebøkene er et resultat av "Den store koftejakten" dere var med å dra i gang her på Livs Lyst!

*Omslaget på den blå boken er tatt ved kryptkirken på Kapitelberget i Skien. En kirke som ble oppført som privat kapell, for en storgård i området, på 1100-tallet. 

*Omslaget på den grønne boken er tatt ved vår låvevegg. Jeg sitter på en rød benk som er noen av det eneste av inventar som stod igjen på gården da vi kjøpte den. 

*
Jeg har hatt dilla på kofter siden jeg arvet en hel liten bunke med familiekofter for mange år siden. Men jeg kviet meg for å gå med dem (helt sant!), for jeg syns ikke jeg så andre med kofter og forbant det med hytteturer... Heldigvis har tiden endret på det ;O)

*"Kofteboken - den store koftejakten" inneholder oppskrifter til 40 kofter.

*"Kofteboken 2 - den store koftejakten fortsetter" inneholder oppskrifter til 54 kofter. 

*Lene er strikkedesigner fra Danmark og har gitt ut flere bøker og hefter med blant annet barneklær.

*Vi har en nettside ( kofteboken.no ) der du kan se flere bilder fra bøkene, samt lese om både Lene og meg. Pluss andre relevante saker. 

*Du kan kjøpe bøkene i bokhandlere, garnbutikker, Husfliden og andre relevante lokale forhandlere.

*Alle koftene i bøkene er bygget på tradisjonelle mønstre i gamle og norske kofter. Fine, fine mønstre vi har satt sammen på originalt vis, eller redesignet inn i nye og mer moderne passformer. 

*Lene Holme Samsøe tok kontakt med meg fordi hun hadde sittet i Danmark og fulgt med på "Den store koftejakten" her i Norge. 

# landlig # livslyst # interiør # levlandlig # landliglivsstil # nostalgi # tradisjon # gammelt # livsandvikjakobsen # kofter # denstorekoftejakten # kofteboken # kofteboken2

1 kommentar:

  1. Hei!
    Har begge koftebøkene og har strikket kofter fra begge to. Tar ofte fram bøkene for inspirasjon :-) Og så lurer jeg veldig på om det blir en tredje bok....? Er jo lov å håpe i hvertfall. ;-)

    SvarSlett