mandag 22. august 2016

landlig gründertreff


Nå skal jeg fortelle dere om noe gøy. I år kjører nemlig noen landlige gründere, på landet, ut et prøveprosjekt. Bjørg og Ida på @heggtveitgardsbutikk, Janne bak @einheimblirtil og jeg @livslyst ;O) har invitert noen jente-gründere vi kjenner fra før til en herlig inspirasjonsdag. Vi har lagt opp program fra morgen til kveld. Dette blir en heldag der inspirasjon og tips skal stå i fokus. Hensikten med hele treffet er og samles for å se på og høre om hverandres foretak, dele inspirasjon og kanskje snappe opp et tips eller ti. Vi tror det å heie hverandre frem kan føre til større vekst hos alle, og at bygdene rundt om er ypperlige steder å drive små og store bedrifter.

En stund tilbake var jeg på et kurs i forbindelse med prosjektet "MØY - Kvinnebedrifter med Telemarkssving". Prosjektet ønsker flere jenter ut i egne bedrifter. Det være seg små eller store foretak. Denne kvelden ble jeg så inspirert. Det er lett å tenke at "mitt vesle firma" ikke teller i den store sammenhengen, men det er feil! En stor del av Norge går nettopp rundt på grunn av disse små foretakene. Jeg kunne sagt mye mer, men du kan lese mer om dette på deres nettsider. 

Vi har ikke tenkt å konkurrere med MØY-prosjektet. Flere av oss skal nemlig på kurs til høsten, men vi ønsker også og møtes på vår egen arena. Fortelle hverandre om vår virksomhet og kanskje kan det altså bli til glede og nytte for flere. Det som er helt sikkert er i alle fall at vi skal ha det både gøy og koselig denne dagen. I landlige omgivelser, med hyggelige folk, inn i fine butikker og hus... Og grunnen til at jeg forteller dere dette, er at hele dette arrangementet skal dokumenteres her på LivsLyst. For kanskje du også vil la deg inspirere?? Til å sette i gang med drømmen eller forretningsidéen din? Eller til å ta opp igjen, med friskt mot, det vesle frøet du sådde? Vi håper det! Og hvem vet? Kanskje vi kan arrangere et åpent "Landlig Gründer Treff 2017"?! Ja, hvem vet... Dette er jo nå kun et prøveprosjekt, men her kan alt skje! Så følg med.

Søndag 28. august 2016 braker det løs i Vest-Telemark
- og jeg skal holde dere orientert ;O)

 # landlig # livslyst # interiør # levlandlig # landliglivsstil # nostalgi # tradisjon # gammelt # livsandvikjakobsen # kofter # denstorekoftejakten # kofteboken # kofteboken2 # tradisjon # livsstil # restaurering # tømmerbygning # trehus # blomster # sommereng #bygningsvern # vedkomfyrer #  kulturlandskap # fargekoder # gründertreff2016 #

8 kommentarer:

  1. Mmmmmm, lekker!!!!!!!!!!!!!
    Mooie site heb jij!!!

    Betsie!

    SvarSlett
  2. Så gøy og spennende dette høres ut, gleder meg til å høre mer, lykke til!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Signe. Jeg har liksom trua på dette altså :O)

      Slett
  3. Svar
    1. Takk takk. Vi skal kose oss og holde dere orientert ;O)

      Slett
  4. Dere er så utrolig flinke! Gleder meg til å lese om hvordan det går!
    http://a-po.st/

    SvarSlett
  5. Så fint og så viktig. Mitt favorittmagazine, Country Living, har alltd noen siders reportasje fra små bedrifter på engelsk landsbygd. Det er så interessant å lese om, og svært variert. Alt fra små systuer til en skomaker, en smed, et såpeverksted, en isprodusent.....tenk på alt som har startet med en person som brenner for noe. Det synes jeg er flott ! (og verd et utropstegn).

    SvarSlett